Pływanie na odchudzanie

Pływanie to jedna z najlepszych form odchudzania. Zalety można mnożyć godzinami. Warto jednak pamiętać o kilku najważniejszych faktach. Po pierwsze samo pójście na basen nic nie da. Musimy pływać i to co najmniej pół godziny. Przepłynięcie dwóch basenów i robienie sobie przerwy – to nic nie da!

Profilaktyka – dobre jest zróżnicowanie!

Jeśli chodzi o styl pływacki to nie ma to większego znaczenia, choć jak wiadomo dobrze jest je zmieniać i mieć zróżnicowane treningi. Pływanie odchudza bowiem poprawia nasz metabolizm, dzięki czemu wszystko co jemy szybciej spalamy. Poza tym wzmacnia nasze mięśnie i co ważne nie obciąża stawów, co ma miejsce podczas biegania. W dodatku modelujemy swoją sylwetkę. To wszystko jest możliwe tylko pod jednym względem – pływanie musimy być regularne i w miarę możliwości intensywne.

Bezpieczeństwo w czasie pływania

A z racji tego, że baseny są dziś ogólnodostępne to warto na nie uczęszczać choć dwa razy w tygodniu. Zaletą pływania jest fakt, że każdy może sobie na to pozwolić, niezależnie od wieku, zbędnych kilogramów. Równie chętnie powinny korzystać z tego panie w ciąży.