Jazda na rowerze – wskazówki

Wydawałoby się, że nie ma nic prostszego niż jazda na rowerze. A jednak! Jeśli traktujemy na poważnie jazdę na rowerze to musimy w ciągu tygodnia zagospodarować sobie co najmniej trzy dni po minimum godzinę. Regularność – to słowo klucz w każdym sporcie, jeśli oczekujemy jakichkolwiek efektów. Po drugie – rower. I wcale nie mówimy tu o tych w supermarketach. Rower, który zapewni nam odpowiednią, bezpieczną jazdę oraz bezpieczeństwo to wydatek, który rozpoczyna się średnio od dwóch tysięcy złotych.

Jeśli chodzi o sam styl jazdy to na początku sezonu należy zacząć oczywiście od łatwych i krótszych tras, jednocześnie wybierając spokojną jazdę. Kiedy poczujemy, że możemy więcej, wtedy zwiększamy tempo. Najważniejsze to nie męczyć się na siłę, w końcu ma być to przyjemność. Co dzięki temu zyskamy? Oczywiście spalenie kalorii, poprawienie muskulatury ciała i jego wysmuklenie. Dla kobiet ważną informacją może być zwalczanie cellulitu. W końcu godzina jazdy na rowerze to utrata nawet 600 kalorii! Zatem czas zacząć nowy sezon!